שברתי חלון של רכב כדי להציל גור כלבים מטביעה… ואז הבעלים תבעה אותי במקום לומר “תודה”

כשהתביעה הגיעה, האמת היא שצחקתי.

לא כי זה היה מצחיק.

אלא כי לא הצלחתי להאמין שמישהי באמת דורשת כסף מהאדם שרק הציל את הכלב שלה.

לפי כתב התביעה, אני “השמדתי בכוונה רכוש פרטי.”

כמעט שלא הייתה שם מילה על הגור.

חברים אמרו לי להגיע לפשרה.

“זה יהיה פשוט יותר.”

אבל משהו בכל הסיפור הזה הרגיש לא נכון.

אז שכרתי עורך דין.

הוא שאל אותי שאלה אחת פשוטה.

“מישהו צילם את מה שקרה?”

“ראיתי אנשים מצלמים,” עניתי.

“אבל אני לא יודע מי הם היו.”

במשך ימים חיפשנו.

כלום.

ואז, שני לילות לפני הדיון, הטלפון שלי צלצל.

גבר הציג את עצמו כבעלים של בית קפה קטן שמשקיף אל הנהר.

“אני חושב שאתה צריך לראות את זה.”

מצלמת האבטחה של בית הקפה שלו תיעדה את כל אזור החניה.

בסרטון ראו את רכב השטח עוצר ליד הנהר.

הבעלים יצאה ממנו.

היא התרחקה תוך כדי שיחה בטלפון.

היא לא הפעילה את בלם החניה.

היא אפילו לא הסתכלה לאחור.

שניות לאחר מכן…

הרכב התחיל להתגלגל לאט במורד.

ואז הגיע משהו שכבר שכחתי לגמרי.

הסרטון הראה בבירור אותי ועוד זר אחד קופצים אל המים הקפואים בלי להסס.

הוא הראה אותנו נאבקים בזרם.

הוא הראה את החלון המרוסק.

הוא הראה את הגור הקטן מורם בבטחה אל האוויר בזמן שאנשים על הגדה מוחאים כפיים.

בעל בית הקפה חייך בשקט.

“חשבתי שלאמת מגיע עד.”

בבית המשפט, עורך הדין של הבעלים טען בביטחון שהגבתי בצורה מוגזמת.

ואז עורך הדין שלי ביקש רשות להקרין את הסרטון.

האולם השתתק.

איש לא קטע.

איש לא דיבר.

כשהסרטון הסתיים, אפילו השופט נשאר שקט למשך כמה שניות.

לבסוף, הוא הביט בבעלים.

“אז החלון נשבר בזמן שהנתבע חילץ בעל חיים מרכב שהתגלגל לנהר משום שאת לא דאגת לאבטח אותו?”

היא השפילה את עיניה.

“כן.”

השופט דחה את התביעה.

ואז הוא הוסיף משהו שאיש לא ציפה לו.

הוא המליץ לרשויות המקומיות לבדוק את הנסיבות שבהן בעל החיים הושאר ללא השגחה בתוך הרכב.

מחוץ לבית המשפט, עיתונאים הקיפו אותי.

הם רצו שאעליב אותה.

שאחגוג.

שאנקום.

במקום זה, הסתכלתי למטה על הגור שישב לידי, מכשכש בזנבו בשמחה.

“לא קפצתי לנהר כדי לנצח בוויכוח,” אמרתי.

“קפצתי כי בעל חיים מבוהל היה צריך עזרה.”

הסיפור התפשט בכל הקהילה.

לא מפני שמישהו הפסיד בתביעה…

…אלא מפני שמצלמת אבטחה אחת הזכירה לכולם שלאמת יש דרך מופלאה לצוף אל פני השטח דווקא כשאנשים הכי פחות מצפים לכך.

ובכל פעם שאני עובר ליד הנהר הזה עכשיו, אני נזכר בשיעור אחד:

לעשות את הדבר הנכון לא תמיד מקבל תגמול מידי.

לפעמים, התגמול הוא פשוט לדעת שכשהרגע הגיע, לא הסתובבת והלכת.

Rating
( No ratings yet )
interesujacy.com