ידיה של אליזה רעדו כשהיא פתחה את הפתק המקופל.
בפנים נכתבו רק שלוש מילים.
“בואי עכשיו. לבד.”
שום דבר מעבר לזה.
בלי חתימה.
בלי הסבר.
רק המילים האלה.
לרגע אחד היא עמדה קפואה במקומה.
ואז שרלוק נבח בחדות וזינק דרך דלתות הכנסייה.
זה היה קול שהיא מעולם לא שמעה ממנו קודם.
נואש.
דחוף.
מלא פחד.
בלי לחשוב, אליזה הלכה אחריו.
מאחוריה, הכנסייה התפרצה למהומה.
“אליזה!”
“חכי!”
“מה קורה פה?”
אבל היא לא יכלה לעצור.
משהו בתוכה אמר לה שזה גדול יותר מחתונה.
הרבה יותר גדול.
שרלוק הוביל אותה דרך מגרש החניה של הכנסייה ומשם אל כביש צר שמוקף בעצים.
הקצב שלו לא האט אפילו לרגע.
אחרי כמה דקות הוא נעצר.
לפניה עמדה מכונית סדאן כחולה וישנה, חונה מתחת לעץ אלון גדול.
דלת הנהג הייתה פתוחה.
המנוע היה כבוי.
הכלב רץ היישר אליה.
בטנה של אליזה התכווצה.
“בבקשה שזה לא יהיה משהו רע,” היא לחשה.
היא התקרבה אל המכונית.
ואז היא ראתה אותו.
גבר מבוגר היה שמוט על ההגה.
ללא תנועה.
חיוור.
נושם בקושי.
“הצילו!”
היא מיהרה קדימה.
האיש היה השכן שלה, מר קאלוויי.
הבעלים של שרלוק.
האיש שחי לבדו במשך שנים.
האיש שהתייחס לשרלוק כמו לבן משפחה.
הטלפון שלו היה מונח על מושב הנוסע.
סדוק.
כבוי.
בקבוק תרופות קטן התגלגל אל רצפת הרכב.
פתאום הכול התחבר.
הוא עבר מקרה רפואי חמור.
ושרלוק יצא לחפש עזרה.
לא סתם עזרה.
את האדם היחיד שעליו סמך.
אליזה.
ידיה רעדו כשהתקשרה ממכשיר הטלפון שלה לשירותי החירום.
“בבקשה, תמהרו!”
הדקות הרגישו כמו שעות.
שרלוק לא עזב לרגע את צד בעליו.
הוא המשיך לדחוף בעדינות את ידו של האיש באפו.
ייבב בשקט.
וסירב לוותר.
כשהאמבולנס הגיע סוף סוף, הפרמדיקים מיהרו לפעול.
אחד מהם הביט באליזה.
“אם אף אחד לא היה מוצא אותו בקרוב, ייתכן שהוא לא היה שורד.”
אליזה הרגישה שברכיה נחלשות.
היא הביטה בשרלוק.
הכלב הניח את ראשו על זרועו של מר קאלוויי.
עדיין מגן עליו.
עדיין מחכה.
שעות לאחר מכן, בבית החולים, הרופאים מסרו את הבשורה.
מר קאלוויי יתאושש.
בקושי.
אבל הוא יחיה.
הזקן פקח את עיניו מאוחר יותר באותו ערב.
הדבר הראשון ששאל היה:
“שרלוק מצא מישהו?”
אליזה חייכה מבעד לדמעות.
“הוא מצא אותי.”
עיניו של האיש התמלאו רגש.
“ידעתי שהוא ימצא.”
כמה ימים לאחר מכן, אורחי החתונה התאספו שוב.
אותה כנסייה.
אותם פרחים.
אותו זוג.
אבל הפעם היה אורח אחד נוסף.
שרלוק.
הכלב ישב בגאווה ליד השורה הראשונה.
עם קולר אדום ונקי.
כשכומר שאל אם למישהו יש סיבה שהנישואים לא יימשכו, הכנסייה השתתקה.
ואז מר קאלוויי קם לאט.
עדיין חלש.
עדיין מחלים.
הוא חייך.
“נדמה לי שהכלב הזה כבר ניצל את ההזדמנות שלו.”
צחוק מילא את הכנסייה.
אפילו מתאו צחק.
ואז הוא הביט בשרלוק.
“הצלת חיים.”
הכלב כשכש בזנבו.
ולראשונה בכל אותו שבוע, כולם הפסיקו לבכות.
לפעמים גיבורים לא לובשים מדים.
לפעמים הם לא מדברים.
לפעמים הם נכנסים אל כנסייה באמצע חתונה…
ומזכירים לכולם שאהבה היא לא רק הבטחות.
לפעמים אהבה היא לדעת בדיוק מי הכי זקוק לך.
ולסרב לעזוב בלעדיו.
